Rynek dóbr luksusowych w Polsce rośnie z każdym rokiem. Potrzebna jest właściwa ekspozycja marek.

Według wszystkich wskaźników długoterminowych społeczeństwo w Polsce staje się zamożniejsze. Przekłada się to na wartość tzw. rynku dóbr luksusowych, który powiększa się dynamicznie zarówno w obszarze klasycznych dóbr luksusowych jak samochody osobowe premium czy nieruchomości – jak i w wypadku odzieży czy perfum.

Rynek dóbr luksusowych w liczbach

Po załamaniu sprzedaży w 2020 roku, kolejny rok był czasem odbudowy na rynku dóbr luksusowych. W 2021 roku cały rynek dóbr luksusowych w Polsce osiągnął wartość blisko 30 mld zł. To wartość większa niż przed pandemią. Liczba osób przekraczających drugi próg podatkowy lub jego równowartość wzrosła w 2020 roku o 4,6% r/r do 1,76 mln. W pierwszym roku pandemii z jeszcze większą dynamiką powiększyła się grupa osób bogatych, o zarobkach powyżej 50 tys. zł miesięcznie – o 11,6%.

Zmiana modelu sprzedaży marek luksusowych

Istotnym argumentem dokumentującym to zjawisko jest zwiększająca się liczba samodzielnych przedstawicielstw marek luksusowych w Polsce. Do tej pory mieliśmy raczej do czynienia ze zjawiskiem dystrybutorów – firm w Polsce posiadających możliwość sprzedaży danych marek. W tym momencie rynek przeżywa istotną rewolucję – gdyż model dystrybucyjny jest wypierany przez model bezpośredni. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest także rozwój segmentu e commerce, co umożliwia oddziaływanie w Polsce bez konieczności posiadania własnej sieci i struktury dystrybucji ustanowionej w Polsce.

Obecnie przewiduje się, że rynek dóbr luksusowych będzie rósł w dynamice od 3 do 5% w skali roku. Skala wzrostu jest uzależniona od koniunktury gospodarczej, niemniej nie przewiduje się istotnej zadyszki w tym segmencie.

Przeczytaj także
Slider_glowny
Rynek dóbr luksusowych w Polsce rośnie z każdym rokiem. Potrzebna jest właściwa ekspozycja marek.
witamy na besim fashion&media
Witamy na stronie Besim Media&Fashion Group

Proponowane posty

Slider_glowny
Rynek dóbr luksusowych w Polsce rośnie z każdym rokiem. Potrzebna jest właściwa ekspozycja marek.
witamy na besim fashion&media
Witamy na stronie Besim Media&Fashion Group